10 Manieren om beter in je vel te zitten

0
50

Verminder stress en voel je gelukkiger

De dag beginnen in de juiste gemoedstoestand is zeer belangrijk. Een positieve instelling zet de toon voor de rest van de week. In dit artikel lees je een aantal manier om met gezond verstand je dag beter te maken. Dit vermindert stress en creëert meer geluk.

  1. Begin de dag met een goed en uitgebreid ontbijt om je energieniveau aan te vullen. Proteinen zoals eieren en eiwitten met groente leggen de basis voor een actief brein. Tenzij je een goede workout hebt gedaan, bieden ontbijtgranen teveel glycogeen, wat leidt tot een verhoogd suikerniveau en ontstaan van vet. Deze stijging van je bloedsuikerspiegel wordt gevolgd door een ongezonde dip. Een goed gebalanceerde bloedsuikerspiegel is essentieel voor een goede algemene gezondheid.
  2. Drink veel water. Het drinken van water verbetert de hersenfunctie en voorkomt vermoeidheid. Het geeft een goed gevoel en helpt je slechte snacks te vermijden.
  3. Het maakt niet uit hoe licht; een training in de ochtend kan de hersencellen activeren en de bloedsomloop goed op gang brengen om zo meer energie te kunnen leveren voor de rest van de dag. Ben je niet in staat om naar buiten te gaan? Yoga bereidt lichaam en geest voor de dag.
  4. Plan vooruit wat je dagelijks te doen staat. Leg je kleding alvast klaar en zorg dat deze fris en klaar zijn om te dragen. Neem gezonde snacks mee om je bloedsuikerspiegel en energiepeil de gehele dag constant te houden. Het is belangrijk om lekker en gezonde hapjes te kiezen waar je naar uit kunt kijken.
  5. Oefen een diepe ademhaling. Een diepe ontspannende ademhaling verbetert de hersenfunctie, werkprestaties en energieniveaus. Deze techniek kun je overal en ieder moment van de dag oefenen.
  6. Voltooi eerst de moeilijkste taken. Stress door werk wordt vaak veroorzaakt door een te hoge werkdruk. Pak de moeilijkste taak eerst aan (en degene die het meeste tijd in beslag neemt). Krijg meer zelfvertrouwen als je de moeilijke taken eerst afrond, en je de rest van je planning op kunt vullen met de eenvoudige taken. Maak een ‘to do’ lijst voor jezelf en creeer meer zelfvertrouwen naarmate je meer van de lijst kunt afvinken.
  7. Neem geplande pauzes. Je moet tijd vrijmaken om te ontspannen en te rusten om zo je energieniveau weer aan te vullen. Gebruik deze tijd om rustig te zitten en je gedachten te reduceren tot zeer langzaam. Het is fantastisch hoeveel energie je hier weer mee opbouwt door deze techniek. Je zult na afloop weer opgewekt voelen en productiever zijn.
  8. Vermijd roddels op de werkvloer, hiermee voorkom je negatieve energie. Roddelen trekt een zeer negatieve energie aan. Er kan niets goed van komen. Verschillende vormen van roddelen kunnen als pesten worden beschouwd en iedereen weet wat voor schade dat gedrag kan aanrichten. Neem gewoon niet deel aan dit soort gedrag en probeer subtiel mensen te ontmoedigen om dit te doen en te herinneren wat voor schade het kan aanrichten.
  9. Wees stipt en op tijd voor afspraken en vergaderingen om zo stress te verminderen. Neem de tijd tijdens je reis om je mentaal voor te bereiden op de dag. Stippel je dag uit om er zeker van te zijn dat doelen gehaald worden. Georganiseerd zijn en de zaken onder controle hebben straalt een positief signaal uit naar management en collega’s, wat op zijn beurt leidt tot meer respect.
  10. Wees trots op jezelf als het werk goed is verlopen. Aan het einde van de werkdag zal je het belang van productiviteit waarderen. Je hebt nu meer energie voor ’s avonds en om tijd door te brengen met familie en geliefden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here